Wednesday, November 7, 2012

HARI INI

Hari ini... pada permulaan hari ini..
ketika usia bertambah lagi..
aku masih lagi menitiskan air mata...
sentiasa saja tidak dapat dibendung...
tika tiba waktu ini..

semalam..
kukatakan pada hati..
kau boleh jadi batu...
kau bisa jadi permata...
tapi...
ternyata tetap kaca

wahai hati..
jangan benci tarikh ini...
kerana ia pernah jadi waktu paling indah
buat mereka berdua...
manusia yang paling banyak berkorban untuk aku...
sampai ke saat ini...

aku bersyukur... berterima kasih...

namun...
tetap saja air mata mengalir laju...
untuk kali ketiga tiap kali tiba hari ini...

aku....
tak pernah minta hadiah...
bukan duet pun...
bukan harta benda...
cuma masa dan kasih sayang...
tak pernah lebih...

aku tak faham kenapa...
susah sangat...
mungkin aku tak ditakdirkan...
untuk rasa gembira...
bila tiba saat ini...

betapa...
tidak bermakna nya aku buat kamu...

Terima kasih... sekali lagi....









No comments:

Post a Comment